KungsgardenCats, Vardag & Show

Direktlänk till inlägg 23 juni 2010

Lyckat!

Av Ullis Lindblom Granlid - 23 juni 2010 22:00






Blogg kungsgardencats :Vardag & show i vårt bengalkatteri..., Lyckat!


Ett drömhuvud!

 

I aveln strävar man ju efter masor av olika saker...den kompletta katten är  naturligtvis långt ifrån uppnådd, det är väl det som gör vår strävan så intressant!

Tänkte visa några av våra mest lyckade kissar, i olika delar...

Idag vill jag fokusera på Qhikiza - afrikanska för "stor flicka" och det har hon varit sen pyttetiden {#} Typmässigt är hon en av våra allra bästa uppfödningar.

Hon förenar det  jag så hett vill ha in från våra USA-linjer, med det bästa från Lamasidan. Ett helt fantastiskt huvud inte minst! Härligt brett och rejält, med lejonnos, intensiv blick o rundade öron. Lagom långt för att jag ska hetsa upp mig av lycka och ändå inom Fifes ramar, de runda formerna finns där fortfarande! {#} Kroppen är ovanligt djup för att höra till en hona, ingen sugrörsstil här inte! Benen redan nu medium i höjd och rejäl benstomme. Hon kommer bli alldeles tillräckligt stor, inte minst med tanke på den massa hon har. Jag har sagt det förut- alla bengaler behöver inte vara i Coopersize, men de behöver absolut en rejäl benstomme!!! Qhisan är verkligen byggd som en liten djungelkissa! Att hon dessutom har en underbar vetefärg och vackert mönster i fint flyt, det är ju en stor bonus! Jag hade nog älskat henne om hon så varit gråtickad också.

Profil och kroppstyp av bästaste klass! {#}


Fantastisk höjd över pannan, härligt tydligt avslut vid nos o käkpartiet...


En liten "fuling" precis på rätt sätt! Hennes fördelar syntes redan här tydligt, ingen kattungesött kisse kanske men såå underbar!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ullis Lindblom Granlid - 25 maj 2016 21:41

Just nu tycker vår Kitty att detta är galet kul! Hon blir snabbare och snabbare, så man får lägga godisarna allt längre in mot de första gångerna. =) Tycker ni det ser skoj ut för kissarna? Dessa och många fler fina aktivitetsleksaker till de fyrb...

Av Ullis Lindblom Granlid - 3 maj 2016 15:46

      Heeej alla goda fina vänner!    Nu är det äntligen vår i Skåne på riktigt och jag har ett nytt vårlöfte att bli en kalasbloggare! Tadaaa! Har mycket på gång här på Kungsgarden och vi har såå mycket fantastiska resultat från utställ...

Av Ullis Lindblom Granlid - 13 juni 2015 14:00

  Kungsgarden Apple of My EyeSugen på ett kval i augusti! =)   Som jag nämnde häromdagen har vi ytterligare ett par smågosingar som gärna vill komma med på WW och kommer försöka kvala under augusti och september.  Vår sista möjliga "WW-kull...

Av Ullis Lindblom Granlid - 12 juni 2015 15:11

  Ännu en titel, UNDERBART med titlar ju! Scandinavian Winner SC Absolutely My Own private Idaho Ja jag har ju inget att skylla på mer än den eviga tidsbristen.. Jag menar för att jag missköter min blogg.    Sommaren är äntligen här, ska fö...

Av Ullis Lindblom Granlid - 3 mars 2015 01:20

  The girls and the trophys!      Härom helgen när vi var på utställning i Norrköping så var det även prisutdelning för topplistekatterna från 2014. Vi har ju blivit lite bortskämda med att ha någon gosnos i toppstriden och få hämta pokal...

Presentation


Följ våra oss och prickiga små leoparder i vår vardag och på våra äventyr!

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards