KungsgardenCats, Vardag & Show

Direktlänk till inlägg 20 juni 2012

Doktor Bach!

Av Ullis Lindblom Granlid - 20 juni 2012 22:45

Blogg kungsgardencats :Vardag & show i vårt bengalkatteri..., Doctor Bach!

Dr Bachs Rescue Remedy drops!
Utmärkt till kattapoteket! 

 

Vill tipsa om ett homeopatiskt preparat som jag tycker har bra effekt.
Homeopatiska medel är absolut inget receptbelagt eller "farligt" att ge, det värsta som händer är isåfall .. ingenting. 

Ute i Centraleuropa andvänds homeopati hand i hand med veterinärmedicin. I Sverige rynkar vettarna på näsan åt dylikt.. Vi har under våra år med hästar haft många och goda erfarenheter av homeopatiska behandlingar, och även testat att bla mjuka upp våra egna stela leder med ett par doser. {#}

Dessa droppar kan man använda till människor och alla djur. De är enkelt uttryckt "mot stress". Har man en katt som stressar på bilresor eller veterinärbesök etc. kan det här hjälpa. Man måste dock skilja på stress och stöddighet. Visserligen kan ju aggressivitet vara stress i grunden, men för en hankatt med gott självförtroende som mer av envishet ylar på resan eller hos veterinären hjälper det liksom inte.

Också en alldeles utmärkt liten hjälp att ha hemma vid födseldax! Honkatten kan ju gärna bli lite stressad både före och under värkarbetet. Eller som vår Marie nu, som var lite stressad av att ha små pipsillar i lådan.. Då släpper man ju inte mjölken lättare precis. Efter endast en behandling (en droppe) så bara coolade hon ner sig och släppte till mjölken och allt blev bara så bra! {#}Sen får man ge ett antal gånger under så lång tid det behövs.

Föds en kattunge slapp och orkeslös gör en droppe på huvudskulten susen, massera in den lite fint i huden bara och oftast piggnar krabaten till rätt omgående.

För mig var användandet vid kattförlossning en nyhet tills jag fick tipset av Dania på von Satara i Österrike och jag är henne evigt tacksam för det!

Om någon funderar på att lugna en katt/hund inför utställning med detta måste ni kolla upp regelverket.  Preparatet i sig lär inte vara dopingklassat, men jag har för mig att man inte får ge ngt alls som kan påverka katten under pågående utställning.. Dock är jag inte så påläst där, har haft turen att inte behöva fundera i de banorna med våra coola labbe-bengaler! {#}

Om någon köper hem det och villha hjlp med doser och hur ofte så får ni gärna höra av er, jag hjälper så mkt jag kan!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ullis Lindblom Granlid - 25 maj 2016 21:41

Just nu tycker vår Kitty att detta är galet kul! Hon blir snabbare och snabbare, så man får lägga godisarna allt längre in mot de första gångerna. =) Tycker ni det ser skoj ut för kissarna? Dessa och många fler fina aktivitetsleksaker till de fyrb...

Av Ullis Lindblom Granlid - 3 maj 2016 15:46

      Heeej alla goda fina vänner!    Nu är det äntligen vår i Skåne på riktigt och jag har ett nytt vårlöfte att bli en kalasbloggare! Tadaaa! Har mycket på gång här på Kungsgarden och vi har såå mycket fantastiska resultat från utställ...

Av Ullis Lindblom Granlid - 13 juni 2015 14:00

  Kungsgarden Apple of My EyeSugen på ett kval i augusti! =)   Som jag nämnde häromdagen har vi ytterligare ett par smågosingar som gärna vill komma med på WW och kommer försöka kvala under augusti och september.  Vår sista möjliga "WW-kull...

Av Ullis Lindblom Granlid - 12 juni 2015 15:11

  Ännu en titel, UNDERBART med titlar ju! Scandinavian Winner SC Absolutely My Own private Idaho Ja jag har ju inget att skylla på mer än den eviga tidsbristen.. Jag menar för att jag missköter min blogg.    Sommaren är äntligen här, ska fö...

Av Ullis Lindblom Granlid - 3 mars 2015 01:20

  The girls and the trophys!      Härom helgen när vi var på utställning i Norrköping så var det även prisutdelning för topplistekatterna från 2014. Vi har ju blivit lite bortskämda med att ha någon gosnos i toppstriden och få hämta pokal...

Presentation


Följ våra oss och prickiga små leoparder i vår vardag och på våra äventyr!

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards