KungsgardenCats, Vardag & Show

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2012

En hösttur till Zagreb!

Av Ullis Lindblom Granlid - 24 oktober 2012 19:45

    

World Cat Show, i år i Zagreb!

 


Nu drar vi på cirkusturné! Dax för den årliga långresan till World Winner Show, som i år går av stapeln i Kroatien.

Vi planerar resa onsdag eftermiddag efter att ha plockat upp Lo-djurets vardagsmatte Sanna med tillhörande katt PLUS katten Romeo som liftat ner från Södertälje ihop med dem, på Lunds station.

Romeo, Lo och Dolly-Pod är de Kungsgardskissar som får åka med på resan. Vi hade ju även lyckats kvala ett par kattungeflickor, Nena och Savannah, men efter en del övervägande tyckte jag de fick vara hemma. Lång och jobbig resa när man är så liten.. 170 mil enkel väg.


Till WW åker faktiskt inte ens vi med vinnarambitioner, även om allt såklart kan hända.. Men de tär en så rolig och spännande upplevelse varje år så man bara måste vara med! Så roligt att träffa kattfolk från hela Europa och en del som kommer ännu längre ifrån.

Håll tummarna för oss alla rara, framför allt att allt går väl och resan ska flyta fint utan incidenter och för mkt köööööer..

Ser såklart till att få med viktiga lucky charms och kommer även inhandla ngt nytt på färjan över till Tyskland, allt enligt traditionen!


Jag ber om ursäkt om någon saknar svar på mail, jag har så mycket i huvudet nu så jag får inte ordning på allt.

Lovar ta tag i allt sånt när vi är hemma igen!


Pusseluss!   


Zagreb 

 

 
 
Ingen bild

Familjen Bengo

25 oktober 2012 09:01

Självklart kommer vi hålla alla tummar och tassar för en säker resa och trevliga dagar i Kroatien. Jättelyckospark från hela ligan!

 
Ingen bild

Mic & Felicia

27 oktober 2012 08:16

Självklart håller vi tummar & tassar! Lycka till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ullis Lindblom Granlid - 25 maj 2016 21:41

Just nu tycker vår Kitty att detta är galet kul! Hon blir snabbare och snabbare, så man får lägga godisarna allt längre in mot de första gångerna. =) Tycker ni det ser skoj ut för kissarna? Dessa och många fler fina aktivitetsleksaker till de fyrb...

Av Ullis Lindblom Granlid - 3 maj 2016 15:46

      Heeej alla goda fina vänner!    Nu är det äntligen vår i Skåne på riktigt och jag har ett nytt vårlöfte att bli en kalasbloggare! Tadaaa! Har mycket på gång här på Kungsgarden och vi har såå mycket fantastiska resultat från utställ...

Av Ullis Lindblom Granlid - 13 juni 2015 14:00

  Kungsgarden Apple of My EyeSugen på ett kval i augusti! =)   Som jag nämnde häromdagen har vi ytterligare ett par smågosingar som gärna vill komma med på WW och kommer försöka kvala under augusti och september.  Vår sista möjliga "WW-kull...

Av Ullis Lindblom Granlid - 12 juni 2015 15:11

  Ännu en titel, UNDERBART med titlar ju! Scandinavian Winner SC Absolutely My Own private Idaho Ja jag har ju inget att skylla på mer än den eviga tidsbristen.. Jag menar för att jag missköter min blogg.    Sommaren är äntligen här, ska fö...

Av Ullis Lindblom Granlid - 3 mars 2015 01:20

  The girls and the trophys!      Härom helgen när vi var på utställning i Norrköping så var det även prisutdelning för topplistekatterna från 2014. Vi har ju blivit lite bortskämda med att ha någon gosnos i toppstriden och få hämta pokal...

Presentation


Följ våra oss och prickiga små leoparder i vår vardag och på våra äventyr!

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards