KungsgardenCats, Vardag & Show

Alla inlägg den 28 augusti 2013

Av Ullis Lindblom Granlid - 28 augusti 2013 22:00

TÄNK vad man kan hitta i en bolåda minsann!


Av Ullis Lindblom Granlid - 28 augusti 2013 08:30

Kamoflerad bengal??

 

Lill-Skrållan fem veckor gammal gillar att klättra i träd, har jag märkt.

Hon vågar ta sig upp halvvägs på stocken till boholken, och jag brukar hitta henne på nedersta avsatsen i äppelträdet. Tror hon måste ha bengaliska gener nånstans i sina huskattsgrå hårstrån, för modet och äventyrslustan sviktar aldrig! Eller så smittar det via luft.. Luftburen genmanipulation kanske =P

Skrållan med mamma sover inne i stallet men jag brukar ha dem ute i rastgården på dagarna nu när vädret varit så härligt. BRUKADE kan jag säga.. Nu får vi hitta på något annat minsann.  


I går kväll när jag kom för att ta in dem så kom bara mamma Svart-o-Vit..

Efter en stunds letande hörde jag små pip högt uppifrån bladverket i äppelträdet. vi har ju nät över men maskorna var tydligen stora nog för en liten Skrålla att slinka igenom, så där uppe satt hon! Omöjlig att nå inifrån, då varken jag eller hon själv skulle klarat att tvinga mer henne tillbaka genom maskorna. Fick bli utryckning med stege från utsidan och efter ca 40 min övertalning kom hon äntligen åt rätt håll. Satte på telefonkameran och filmade slutet på The Skrållan Rescue! Har ni sett en rarae katt? Jag bara undrar liksom??? Enjoy! =) 

Presentation


Följ våra oss och prickiga små leoparder i vår vardag och på våra äventyr!

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards