KungsgardenCats, Vardag & Show

Alla inlägg den 7 september 2013

Av Ullis Lindblom Granlid - 7 september 2013 00:47


 

Alla utom Blåklocka har hittat hem! 


Nu har det verkligen börjat ordna sig för sommarprojektet som blev "Rädda vildisarna"!

Det har inte alltid varit lätt, en mamma som strävar efter att göra sina barn till äkta scillade vildisar å ena sidan, och så jag som å andra sida kämpat för att behålla dem tama. Kan säga att det är ett hästjobb med en skygg mamma och när man inte kan ta in dem i huset och leva med dem 24-7... Vi har iallafall lyckats så pass väl att alla de som flyttat ut blivit fantastiska tamkatter inom 36 timmar i sina nya hem.   Ett dygn under soffan och sen "Hej nu är jag din myskatt". Samtliga är nu innekatter.

Känns kalasbra! Gick super att ta dem till vet också.  Det gruvade jag mig massor för. Såg för mig hur de skulle bita sig fast i fingrarna och sen smita för att aldrig mer låta sig fångas, Men nej då de skötte sig exemplariskt, precis som riktiga katter!   Mina små finingar!


På onsdag har vi kastrationstid för båda mammorna. Toppen! Har dealat till mig lite bättre pris så nu kommer pengarna vi samlat in räcka precis till kastrationerna. Kattungarnas vetbesök gick precis jämt upp med vad de såldes för så det känns också bra.  Maten de ätit står vi så gärna för här hemma, de har såklart fått kittenfoder som de andra ungarna.


Vi fick ett återbud på en av de blå flickorna, Blåklocka. Samma dags om hon skulle flytta. Så nu söker hon som sisten ut ett eget hem igen då. Känner ni någon som skulle ha plats för att älska henne så blir hon jätteglad!


Ja vi har ju Bus-Skrållan också men hon är på tok för liten ännu, bara halvvägs till att behöva tänka på utflytt.

Hennes mamma såklart med men de har alltså ännu en hel del tid ihop. Jag hoppas de ska få flytta ihop också.


Fyrlingarnas mamma är alltför vild, hon får förbli vildkatt här med mat o sovplats hos oss, om hon vill. Kastrerad.

Hon kommer inte bli lycklig som huskatt, det tror jag är för svårt för henne.


Jag hoppas att det kommer märkas att det är två fertila honor mindre ute på bygden till nästa år, men jag har ju inget jättehopp precis.. Det har väl fötts en drös nya oönskade i sommar...   


Jag kan inte tacka er alla nog, som hjälpt till för att detta skulle fungera.
Ni har varit fantastiskt rara och generösa, både ni som bidragit med pengar och ni som gett mat. Älskar er alla!      




X-tra supertack också till Birgitta Karlsson som dessutom hållit i insamlingen!

 

Finns det ett hem till Blåklocka??


 


Havre flyttade till Helsingborg

     

Skygga Blåklint kom till Lund och blev tokkelig!

 


Halm blev Malmöbo o bästis med en 4-årig flicka!

 

 

 

 

 

Presentation


Följ våra oss och prickiga små leoparder i vår vardag och på våra äventyr!

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards