KungsgardenCats, Vardag & Show

Alla inlägg den 18 maj 2014

Av Ullis Lindblom Granlid - 18 maj 2014 18:43


 

Ny version av gammal bekant!   


Jag har under senare året testat KMR på burk. Dvs mjölkersättning för kattungar, redan färdigblandad. 

Förutom rena bonusen av att slippa stå nattetid och röra och sila för att bli av med alla ev småklumpar så tycker jag denna är överlägsen i andra avseenden också! Det skall vara samma sak som pulverversionen, men lukt färg o konsistens skiljer sig markant. Medans däremot smaken är ganska den samma hälsar Birgitta som testat dem båda   .


Jag är svårt förtjust i getmjölk också, men inte alltid lätt att få fatt i, och KMR är säkert lika bra.

Iallfall tycker jag det nu med denna versionen. Vi har stödmatat en hel del småttingar med denna, och tycker de äter den bättre, ökar fantastiskt väl i vikt och mår som prinsar. Absolut skillnad mot pulverformen där iallafall jag upplevt emellanåt att det liksom inte blir så himla mycket bättre än att man liksom lyckas hålla liv i dem tills de är stora nog för fast föda. De ligger alltid en del efter syskonen i vikt..


Burken kostar runt 60 kr. Håller öppnad i kylen i 72 timmar, men går fint att frysa. Så när jag öppnar en ny burk tar jag och häller ungefär 3/4 i ispåse och spar resten i kylen i en burk med lock. Det beror såklart på åldern på bebis och omfattning av stödmatning hur länge det räcker. I de ispåsar jag använder rymmer en iskub ca 10 ml, jag brukar ta upp 2 såna om dagen/varannan dag så har jag färsk mjölk sen hela tiden, när den färska slatten tagit slut. Värmer så klart i mikron till fingervarmt.


Bara se till ingen tar den för en ramlösaburk å häver i sig   


 

Fryst version =)

 

 

 

Bebis som överlevde med hjälp av detta!

Presentation


Följ våra oss och prickiga små leoparder i vår vardag och på våra äventyr!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards