KungsgardenCats, Vardag & Show

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2013

Supermedel mot kattkiss i alla former!

Av Ullis Lindblom Granlid - 15 augusti 2013 13:52


 


... Ja det vill säga flytande, intorkat, kristalliserat, glaserat på diverse olämpliga ytor.. You name it, kattkis has it! =P

Att leva med 15-talet fertila katter har ju onekligen en del baksidor, som man gärna så gärna blundar för. Men ju ändå måste göra något åt.

Jag har vid det här laget skurat mig igen det mesta som marknaden erbjuder. Med mer eller mindre nöjaktigt resultat.


Finns ju flera medel som lovar stoort och håller nada.. Men också medel som är helt ok, ja ganska bra faktiskt..

Tröttnade rätt snabbt på ett hypat medel som bara funkade i citron o lavendel.. valde man äppeldoft så var kisslukten tydligt tillbaka efter någon vecka. Slutsats, Äpplet dolde inte pisslukten lika effektivt som de andra två sorterna.

Konceptet vara biologiskt/organiskt gillade jag dock, men det är även detta australiensiska medel jag använder nu.

Fungerar på precis samma sätt som några andra på marknaden. Dvs mikroorgansimer som äter organiskt material. dvs kiss, kräks, avföring etc. Detta håller dessutom betydligt mer än en vecka.

Det här används på djurparker och djursjukhus över hela Australien. och där är man sjuukt noga med rengöring och smittskydd. Inga främmande bakterier får drabba landet minsann!

Det finns en serie olíka produkter med doftelimenering, bakteriedödande och såklart grymt rengörande.

Inte dyrare än annat, och väldigt drygt.

Jag är stormförtjust i att tvätta alla stinkande saker från hankatternas domäner med en nypa av pulvret, man får på riktigt bort dofterna av det gula guldet som annars älskar att suga sig fast för evigt trots tusen tvättar!

Det funkar förträffligt även i skurhinken, gärna i kombination med en skvätt av det "blå". Som också används som efter tork/sprayning av hårt drabbade ytor. Sen finns en härlig liten odörätare med vanlijdoft som sprider ljuvlig doft och rensar under tiden.


Jag använde dessa medel redan för flera år sedan och var supernöjd. Men så luras man att prova annat och tycker kanske för ett tag att det är bättre..  Tills man inser att allt bara doftar stark citron en lång tid och sen kiss igen.

Men nu sen två år tillbaka har vi dessa produkter och till en rimlig kostnad kan jag därmed hålla rent o fräscht i hela katteriet!

Och NEJ jag är faktiskt inte sponsrad med detta medel. Tyvärr haha. Jag vill bara tipsa er andra om ett mycket effektivt o prisvärt alternativ till annat mindre lyckat, eller kanske bra men svindyrt..

Vill du prova? Kontakta Ann-Cathrine Ljusberg  Klicka på länken för att e-maila!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ullis Lindblom Granlid - 25 maj 2016 21:41

Just nu tycker vår Kitty att detta är galet kul! Hon blir snabbare och snabbare, så man får lägga godisarna allt längre in mot de första gångerna. =) Tycker ni det ser skoj ut för kissarna? Dessa och många fler fina aktivitetsleksaker till de fyrb...

Av Ullis Lindblom Granlid - 3 maj 2016 15:46

      Heeej alla goda fina vänner!    Nu är det äntligen vår i Skåne på riktigt och jag har ett nytt vårlöfte att bli en kalasbloggare! Tadaaa! Har mycket på gång här på Kungsgarden och vi har såå mycket fantastiska resultat från utställ...

Av Ullis Lindblom Granlid - 13 juni 2015 14:00

  Kungsgarden Apple of My EyeSugen på ett kval i augusti! =)   Som jag nämnde häromdagen har vi ytterligare ett par smågosingar som gärna vill komma med på WW och kommer försöka kvala under augusti och september.  Vår sista möjliga "WW-kull...

Av Ullis Lindblom Granlid - 12 juni 2015 15:11

  Ännu en titel, UNDERBART med titlar ju! Scandinavian Winner SC Absolutely My Own private Idaho Ja jag har ju inget att skylla på mer än den eviga tidsbristen.. Jag menar för att jag missköter min blogg.    Sommaren är äntligen här, ska fö...

Av Ullis Lindblom Granlid - 3 mars 2015 01:20

  The girls and the trophys!      Härom helgen när vi var på utställning i Norrköping så var det även prisutdelning för topplistekatterna från 2014. Vi har ju blivit lite bortskämda med att ha någon gosnos i toppstriden och få hämta pokal...

Presentation


Följ våra oss och prickiga små leoparder i vår vardag och på våra äventyr!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards