KungsgardenCats, Vardag & Show

Alla inlägg den 25 november 2013

Av Ullis Lindblom Granlid - 25 november 2013 21:52

 


Eftersom jag numera har en hjärna bestående av skumm eller något annat innehållslöst fluff så ligger jag efter här på bloggen och drömmer mest om en natt med 8 timmars oavbruten sömn....

I familjen finns numera en liten 3 veckors Frosty som behöver välling var 3e timma sen den dagen han föddes.

Och jag kan säga att det sliter på en gammal tant som mig..

Dessutom har vi haft lite andra dramatiska tillbud under dessa nya kullars första veckor i livet. Peppar peppar

så verkar dock allt numera lugnt och fridens. Och jag vårdar mina 3-timmars pass med sömn som små diamanter =)

Har blivit rätt effektiv iallafall på att sova när tillfälle bjuds. Eller ja, utmattning kallas det kanske helt enkelt. Att stupa som en stör och inom tre sekunder, dregla på kudden lyckligt ovetande just då om att larmet på telefonen går om 2 timmar och 57 minuter.. igen och igen..

Men ja jag skulle såklart aldrig inte göra allt för våra små. Så man kämpar på och ser ljuset i tunneln!


Med hem från Danmark hade vi ju också en liten nykomling  i bagaget. Silvermarbleflickan Maia. Eller Mai Thai som hon heter till fint. Jag lovade fler bilder på den lilla godingen och här kommer de. Hon är en riktigt flott tösabit med en päls som av lenaste silke. En extremt välbalanserat huvud, kort brett med cool profillinje och sån grym höjd i pannan så man nästan ryser! Bredd i nosen vackra ögon och inte minst härligt små öron.   

Hon är dessutom oerhört rar och söt. Älskar att bli myst med och buren på. Kan knappt vänta tills vi får se vad hon kan lämna vidare. En hane som inte bär marble blir det vi kommer para med iallafall. Är inte riktigt beredd att satsa på marble ännu och framförallt inte silvermarble. Nu vill vi koncentera oss först och främst på att försöka få våra två silvertöser att ge oss vackra goldens och finfina rosettsilvers. Naturligtvis har jag redan pojkvän i åtanke men det är långt dit ännu så vi får avvakta och se om planerna håller ända fram.


Så idag får hon isa upp sig på lite bilder, så ska vi sen presentera de nya kullarna också. En efter en =)

En idolbild på Gail också, vår vackra silvertjej från USA slank visst med !


Puss o fridens på er godingar!   


 




 







Presentation


Följ våra oss och prickiga små leoparder i vår vardag och på våra äventyr!

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards