KungsgardenCats, Vardag & Show

Alla inlägg den 7 april 2013

Av Ullis Lindblom Granlid - 7 april 2013 12:29


     

Idaho, i prima skick trots dröjsmålet på vägen!   


Så kom han då äntligen hem!! Jag kan säga att det blev en smärre ångestpåsk med gråt och tandagnisslan innan vi till slut fick krama vårt nya underverk.       

Vad som hände? Jooooo.... Vi provade en ny flygrut, eftersom de "normala" resorna vi brukar boka från Seattle till Köpenhamn inte var tillgängliga i vintertid. Normalt flyger våra kissar alltid med Continental Airlines eller Lufthansa. Prima bolag som varit klockrena! Kan verkligen rekomenderas. De har stor djurvana.

De kollar alltid upp med mottagande flyplats att allt är ok. Den detaljen hade liksom Canadian Air missat..   


Så närjag sälv ringde för att dubbelkolla flighten på onsdag innan påsk fick jag vet att det var fr.om Skärtorsdagen stängt för allt som ska vet.checkas och eller intullas.....! Totalpanik naturligtvis, både här och i Idaho. Gail ringde förtvivlad det usla flygbolaget utan att lyckas nå någon ansvarig. Idaho var redan på väg. Det är tre flygningar och kissen fanns i Canada för vidare befodran till Kastrup. Inget att göra.


Veterinärpersonalen som jag talade med lovade att han skulle bli väl omhändertagen över helgen, men ändå! Att bli fast på ett djurhotel (burhotel) i fem dygn när det är så nära att man nästan kan ta på honom är ju fruktansvärt frustrerande! Jag bönade och bad om dispens att få ta hem och återkomma men naturligtvis var det omöjligt. Lika omöjligt att kalla in en jourveterinär att göra jobbet, för tullen måste också stämpla in honom ju... Eller att få komma hälsa på... SUCK DUBBELSUCK. Hela lååånga helgen sniglade sig fram och inget var roligt. Kunde bara tänka på lille kraken som fått ett så ensamt mottagande i Europa   


Äntligen blev det så tisdagmorgon och jag hängde på låset! Segt som vanligt med tullverket, tar alltid minst en timme, innan jag fick galoppera bort till utlämningsstationen. Damen berättade att de haft han lös och låtit han spela fotboll i stora hangarhallen på morgonen! och att han gärna kunde få stanna hos dem som mascot   


Något jag nästan nappade på när jag fick räkningen.. MY GOD säger jag bara..   Hon förklarade så glatt att jag haft sån himla TUR för det hade kommit en hund från USA på långfredagen som alltså också fastnat, så därför fick vi dela på kostnaden för skötsel.. Nu blev det BARA nästan 7000 kr..

Är ju f*n inte klokt!! Skullejag alltså betalat närmare 14000 kronor för fem dagars matning annars??

Han mådde hur bra som helst och bara purrade och trampade när vi äntligen möttes!

Jag kan ju inte säga annat än att den här killen är ju värd vartenda öre vad de än må sätta för priser. Men inte desto mindre märks det ju i kassan och nu blir det vatten och bröd för oss minsann. Kanske kan vi få smaka lite torrfoder av kissarna för det har vi gott om! 

Idaho är precis lika underbar som han ser ut och en personlighet som gör en knäsvag av lycka! 


Lite bilder av klimpen, han är precis 4 månader gammal och i god stil med sina gener en rejäl krabat såklart!



Jag föll som en sten för denna krabat när han var 10 dagar
och jag är lika säker idag på att han är den rätte!


      



     


 



 


Slagen hjälte, äntligen "hemma-hemma" !

     

Presentation


Följ våra oss och prickiga små leoparder i vår vardag och på våra äventyr!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards