KungsgardenCats, Vardag & Show

Direktlänk till inlägg 19 juli 2013

På förekommen anledning..

Av Ullis Lindblom Granlid - 19 juli 2013 10:30

 

Ett snack över lägerelden med likasinnade kattgalningar är livet.

Men alla kan ju inte gilla marchmallows och behöver ju inte sura ihop för det!
Då kan man grilla annat på samma eld =) Eller bara skita i det. 
Världen går inte under för att andra har trevligt.

Tänker mig att de flesta uppfödare är insatta i kattvärlden, på gott och ont...

Det är ju liksom allt från mycket positivt och lärorikt till massor av skitsnack och MÅNGA som har FULL koll globalt vad som händer, inom sin egen ras framförallt.

Jag tycker väl att jag vet och hör en hel del av vad som försiggår men kan fortfarande själv baxna över vad folk har snokat upp och framförallt vad de bryr sig om.  De som känner på sig att där finns avundsjuka människor omkring dem bör verkligen hålla sig 300 % till regelverket för att annars kan det komma tillbaka som ett brev på posten och bita en där bak. Om det så bara må vara något egentligen löjelseveckande företeelse. Men dessvärre finns det folk som inte har något annat för sig i livet än att ägna sig åt dylika efterforskningar. Patetiskt.

Jag känner mig inte speciellt drabbad vill jag tillägga, är noga med att göra rätt. Men har goda vänner som råkat mycket illa ut på ren illvilja från folk, TROTS att de gjort rätt.


Däremot finns det annat inom kattvärlden (och då menar jag globalt och inte bara inom lilla Sverige) som sprider sig mycket snabbt och som man ofta hör från flera håll samtidigt. Rent makalöst egentligen ofta hur fort "alla" vet om något.  Som tex kontraktsbrott eller mygel med hälsosaker. Det är i mina ögon skamligt att inte kunna hålla en skriftlig överenskommelse med en uppfödare. Oavsett om det inte skulle hålla för internationell rätt eller inte. 

Har tagit upp detta rätt nyligen så ska inte gå in mer på det.


Vill bara med detta inlägg säga att även om vissa tycks vara övertygade om att allt som "goes -around" kommer från mig så är det så långt ifrån sanningen man kan komma. Skvaller och lögner är inte min grej. Inte heller tala bakom folks ryggar. Det och de personer jag ogillar är nog tydligt medvetna om det. Det vanligt förekommande "Kompis-på-utställning-men-annars-kräks-vi-på-varann-syndromet" håller jag mig i från.   


Det är nästan lite smickrande att vissa tror att jag är först på alla nyheter och den som mest vet precis ALLT som sker i bengalvärlden. Impressing!   


Men tyvärr.. måste göra er besvikna. Har nog mycket med att hinna med vårt eget avelsprogram och allt som det för med sig i kontakter med kattungeköpare och uppfödare vi samarbetar med. OCH arkivera i minnet vilka man bör undvika, dels för att de antingen bryter kontrakt eller öser ut osanningar och skit om andra.

Lyckligtvis är ju faktiskt de allra allra flesta man stöter på och lär känna i denna speciella värld oerhört rara människor, oavsett rastillhörighet. Det är ju därför man trivs så bra. Men det finns ju naturligtvis ett fåtal som gärna förstör allt för alla.


Pusseluss på er alla godingar   , och till er andra som hetsar upp er alldeles i onödan vill jag bara säga simma lite lugnt så ni inte drunknar! Vatten är härligt men kan ju snabbt bli för djupt!      


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ullis Lindblom Granlid - 25 maj 2016 21:41

Just nu tycker vår Kitty att detta är galet kul! Hon blir snabbare och snabbare, så man får lägga godisarna allt längre in mot de första gångerna. =) Tycker ni det ser skoj ut för kissarna? Dessa och många fler fina aktivitetsleksaker till de fyrb...

Av Ullis Lindblom Granlid - 3 maj 2016 15:46

      Heeej alla goda fina vänner!    Nu är det äntligen vår i Skåne på riktigt och jag har ett nytt vårlöfte att bli en kalasbloggare! Tadaaa! Har mycket på gång här på Kungsgarden och vi har såå mycket fantastiska resultat från utställ...

Av Ullis Lindblom Granlid - 13 juni 2015 14:00

  Kungsgarden Apple of My EyeSugen på ett kval i augusti! =)   Som jag nämnde häromdagen har vi ytterligare ett par smågosingar som gärna vill komma med på WW och kommer försöka kvala under augusti och september.  Vår sista möjliga "WW-kull...

Av Ullis Lindblom Granlid - 12 juni 2015 15:11

  Ännu en titel, UNDERBART med titlar ju! Scandinavian Winner SC Absolutely My Own private Idaho Ja jag har ju inget att skylla på mer än den eviga tidsbristen.. Jag menar för att jag missköter min blogg.    Sommaren är äntligen här, ska fö...

Av Ullis Lindblom Granlid - 3 mars 2015 01:20

  The girls and the trophys!      Härom helgen när vi var på utställning i Norrköping så var det även prisutdelning för topplistekatterna från 2014. Vi har ju blivit lite bortskämda med att ha någon gosnos i toppstriden och få hämta pokal...

Presentation


Följ våra oss och prickiga små leoparder i vår vardag och på våra äventyr!

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards