KungsgardenCats, Vardag & Show

Direktlänk till inlägg 24 april 2014

Niño har flyttat till eget!

Av Ullis Lindblom Granlid - 24 april 2014 15:07


Nino myser med favoritkille!  


Det här är bara det bästa! När saker går över förväntan i raketfart!

Vår stora myskille Niño är ju numera kastrat sen i februari. Vi hoppas kunna hitta ett hem åt honom där det skulle fungera med en f-d fertil hane, dvs inga andra fertila katter och helst inga kastrathanar heller.. Jag brukar försöka chansa så litet som möjligt och undvika sådant som kan trigga en bengalkille som varit van att vakta sina tjejer, till att strila eller reta upp sig på en annan "karl" så att säga.

När Emma med familj hörde av sig lät det perfekt. Två småkillar (Niño älskar barn som de allra flesta bengaler)

och en luddig leksugen birmakastrat till kompis. En hona då trodde jag..

Men när de kom för att hämta vår prins så visade det sig att jag missuppfattat, och det var en kastrathane de hade.   Upps... Men de bedyrade att han var såå snäll deras Bamse och de ville gärna prova. Lovade mig att bygga galler mellan rummen om det verkade svårt.


Det tog väl typ en halvtimme så var Niño varm i kläderna! Bamse blev hans buddy BFF omedelbart. Underbart!!

Alla verkar supernöjda, katter, ungar, föräldrar och vi såklart.

Älskade Niño vi hoppas du får ett underbart långt o lyckligt liv i Västervik! All kärlek från oss härhemma!  



Nino & Bamse sover i sängen varje natt

 

    

Det bästa man har sätter man på bordet!  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ullis Lindblom Granlid - 25 maj 2016 21:41

Just nu tycker vår Kitty att detta är galet kul! Hon blir snabbare och snabbare, så man får lägga godisarna allt längre in mot de första gångerna. =) Tycker ni det ser skoj ut för kissarna? Dessa och många fler fina aktivitetsleksaker till de fyrb...

Av Ullis Lindblom Granlid - 3 maj 2016 15:46

      Heeej alla goda fina vänner!    Nu är det äntligen vår i Skåne på riktigt och jag har ett nytt vårlöfte att bli en kalasbloggare! Tadaaa! Har mycket på gång här på Kungsgarden och vi har såå mycket fantastiska resultat från utställ...

Av Ullis Lindblom Granlid - 13 juni 2015 14:00

  Kungsgarden Apple of My EyeSugen på ett kval i augusti! =)   Som jag nämnde häromdagen har vi ytterligare ett par smågosingar som gärna vill komma med på WW och kommer försöka kvala under augusti och september.  Vår sista möjliga "WW-kull...

Av Ullis Lindblom Granlid - 12 juni 2015 15:11

  Ännu en titel, UNDERBART med titlar ju! Scandinavian Winner SC Absolutely My Own private Idaho Ja jag har ju inget att skylla på mer än den eviga tidsbristen.. Jag menar för att jag missköter min blogg.    Sommaren är äntligen här, ska fö...

Av Ullis Lindblom Granlid - 3 mars 2015 01:20

  The girls and the trophys!      Härom helgen när vi var på utställning i Norrköping så var det även prisutdelning för topplistekatterna från 2014. Vi har ju blivit lite bortskämda med att ha någon gosnos i toppstriden och få hämta pokal...

Presentation


Följ våra oss och prickiga små leoparder i vår vardag och på våra äventyr!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards