KungsgardenCats, Vardag & Show

Alla inlägg den 3 februari 2015

Av Ullis Lindblom Granlid - 3 februari 2015 15:00

 

Välkommen avelsåret 2015! 

För ca 3 veckor sedan kom årets första småttingar här hemma till världen   

Det blev ingen liten goshög som mammakatt fick att ta hand om! Hela nio underbara småttingar blev det. 7 prickiga och två marbles. Hela 6 prickisar är flickor och 1 prickis och de 2 marblarna pojkar!



Oj oj det har varit mycket passande vill jag lova. Men mammakatt har varit helt fantastisk, hon har fixat alla i princip helt själv. Det fanns dagar i början då jag gjorde små punktinsatser på en och annan liten som jag tyckte stod lite still i vikten, men alla har hängt med fantastisk bra.


Det är helt klart en otroligt spännande och rolig upplevelse men det är allt i mesta laget inte minst för mammakatt. Så det är inte så att vi nu går och hoppas på 9-lingar titt som tätt framöver. Vi hade ju en kull med 8-lingar 2013, så det kanske är lagom med en "dagisklass" vart annat år ungefär :)


Fick för mig att bokstaven för kullen var Z och tänkte att ja det ska väl gå då liksom.. Men så kom jag på efter någon vecka att jag tänkt fel och det faktiskt var X som gällde hihi. Orrk.. Inte det lättaste.

Så det blev en speciallösning. Eftersom vi hittat fina små halsband att ha på dem och därmed kallat dem för "Röd" "Grön" etc så bidde det istället namn med deras egen färg i  =)

Så säg hej till regnbågskullen!   


                                   

Presentation


Följ våra oss och prickiga små leoparder i vår vardag och på våra äventyr!

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards